Thursday, August 4, 2011

Aku Permata

Assalammualaikum… da lama jugak lah tak update blog aku ni, rasanya tak ada apa yang penting sangat aku nak ceritakan, nak ceritakan hal diri sendiri lah, luahan hati aku sendiri. Lagi pun ni blog aku, aku nak tulis apa, nak luah apa, aku punya hal la kan, sama jugak semua orang yang ada blog, apa diorang nak tulis, tu masalah diorg lah, diorang berhak . well, lately ni aku banyak pressure, tekanan dari semua orang, tak kira la siapa – siapa. Tapi takpe, aku still okay, for me, what u want to say, u say, is your mouth. Aku tak boleh nak tutup mulut orang, selagi nak kutuk, kutuk lah puas puas. Tapi aku buat rileks je lahh. HAHA, im happy okayy? So jangan la cemburu sebab aku bahagia okay? Bukan apa. Mulut kawan sendiri, yang aku pelik tu, korang tak tahu masalah aku apa, fuhh, mulut main lepas je cakap kan, aku kalau boleh dah tak nak timbulkan hal status aku, rupanya ada lagi hamba Allah yang sorang ni, aku rasa aku tak kacau pun hidup, memang aku tak amek port ah dengan hidup kau langsung, page si dia pun aku dah tak de nak singgah singgah, nak stalk stalk ni, for me just wasting my time lah. Tapi apakan daya, kawan aku bukan korang je, bukan nk berlagak kat sini, tapi MEMBER AKU RAMAI LAHHH J  elok- elok aku tgh suka suki , happy happy berfacebook, pap ! kawan aku pm aku dekat chat, tiba2 dia cakap cm ni “yangg, kurang hajar gila si polan ni mulut dia, dia cakap u *%#%^@%**&@#, I nak sepak dia boleh tak?” hahaha, see, ADA ORANG YANG BGTAHU AKU, BUKAN AKU YANG STALKER DERR. Yang aku ni pun pergi la mengintai, bila aku baca, AKU RASA NAK GELAK GULING GULING, tak padan dengan umur. Bila fikir balik AGE IS JUST A NUMBER. =)  okay lah, aku cakap terus terang kat sini, aku bukan nak melenting, aku geleng kepala sambil tersenyum je ni, polan ni cakap kat ex aku “JANGAN JADI MAK YANG GILA JANTAN” huhuhu. Apa bukti kau? Kau tu tak gila betina ke? Ermm, kalau aku gila jantan, aku dah kaya dahh, hahaha, aduh, tak pakai otak betul lahh..Weyh . kau tak kenal aku siapa, kau tak hidup dengan aku, sedap je nak cakap, dari kau tuuuu, masuk club, awek letak dekat rumah, kat club ngn betina lain. Ape cerita?? GET A LIFE LA, jangan sibuk hal orang, jaga periuk nasi sendiri lah, AKU BUKAN PENGECUT, AKU BUKAN PENAKUT, TAPI AKU RASA TAK ADA MASA NAK LAYAN ORANG MACAM KORANG. KENAPA AKU REMOVE KORANG? BUKAN PENGECUT, TAPI BUAT SEMAK LIST AND AKU TAK NAK KORANG AMEK TAHU HAL HIDUP AKU. Tenkiu, haaa MESTI ADA DJ RADIO TERPANTAS BGTAHU AKU CAKAP NI DEKAT BLOG KAN ? silalah , aku takkn layan korang =)  sebenarnya, orang orang macam korang ni la yang talam dua muka, tak sedar diri lagi ke??? Aku enjoy life aku, jangan nak cemburu lah ok ok ok ok ok??


Okayy, aku nak rest kan otak aku dengar lagu ni, sebab lagu yang kat bawah ni macam kena sangat dengan aku keadaan aku sekarang, dan aku berasa teramat bersemangat bila dengar lagu ni, boleh dikatakan tiap tiap hari, tiap tiap masa aku dengar lagu ni, menyanyi sendiri. Enjoy lah lagu ni k =)
Tajuk lagu : aku permata, nyanyian : salma







Terdampar jauh dihempas badai ku hanyut
Hati merintih terkunci mulut membisu
Perjalanan yang jauh bagai tiada sudahnya
Liku ranjau ku tempuh dalam mencari jawapan

Di sudut kecil hatiku sering berkata
Apa yang terjadi ada hikmah sebaliknya
Ku beranikan diri menongkah arus yang deras

Demi hari esok ku relakan

Walau tiada tangan menghulur
Kan ku
tetap berdiri teguh ku bangkit semula
Tuhan, hanya engkau mengerti
Perjalanan hidup seorang insan

Kini ku jauh memetik bintang di langit
Berakhir musim dingin kini mekar bunga indah
Tinggallah memori terpahat di dalam dada

Terjawab sudah segalanya

Walau tiada tangan menghulur
Kan ku tetap berdiri teguh ku bangkit semula
Tuhan, hanya engkau mengerti
Perjalanan hidup seorang insan

Aku hanya ingin merasa
Kemanisan hidup di dunia yang kudambakan
Tuhan, hanya engkau mengerti
Perjalanan hidup seorang insan

Walau tiada tangan menghulur
Kan ku tetap berdiri teguh
Ku bangkit semula

Hanya titipkanlah doa
Agar permataku terus bersinar
Agar permataku terus bersinar


DAN LAGU NI,
TAJUK : KISAH HATI, NYANYIAN : ALYAH.





Hatiku hatimu
Menjadi satu cinta
Ku rasa hadirmu
Menyempurnakan aku
Tapi cinta bukan milik kita
Semua harus berakhir

Cinta kau dan aku

Takkan mungkin bersatu
Untuk saat ini di dunia ini
Mungkin kita bersama
Nanti di atas sana
Biar ku setia menjaga cintamu
Selamanya
Tapi cinta bukan milik kita
Semua harus berakhir

Mungkin kita bersama
Nanti di atas sana
Biar ku setia menjaga cintamu

Biar ku setia menjaga cintamu
Selamanya

 SEKIAN, TERIMA KASIH KERANA SINGGAH BLOG AKU =)

No comments:

Post a Comment