Tuesday, September 20, 2011

back to the history


Hari berganti hari, bulan berganti bulan, tahun berganti tahun, tidakku sangka yang aku akan bersamanya. Itulah dikatakan ada hilmah di sebalik apa yg berlaku di dalam setiap hidup kita. Aku betul – betul tidak sangka. Perjalnan hidup kita juga sudah tertulis, Cuma kita tidak tahu apa yang bakal berlaku dalam perjalanan hidup kita itu. Kita hanya merancang, Dia menentukan segalanya. Dan kita hanya mampu berdoa dan berusaha. Hampir 5 tahun aku kenalinya. Kami berhubung pada pertengahan 2006 . hanya kenalan myspace J aku add dia dulu, tp aku sendiri tak tahu kenapa aku add dia, mayb for me is ada something special kot dekat dia . then once he approve me, kami start contact each other. Bila dah bersembang macam – macam, blab la blab la.. lastly , aku cakap aku nak offline, then tiba – tiba dia cakap “ aik, sebelum off tu belanja la number phone”  hehe..  yang aku ni tak tahu kenapa aku bole bagi dia, sebab bukan apa, sebenarnya aku ni susah sangat nak bagi number phone dekat org, yerla, masa tu aku sekolah lagi kot, tingkatan 4, aku pun jarang nk sms sms ni, hidup kena control dengan mak ayah, tp ada talifon rumah, start from that day, boleh di katakana selalu la aku gayut talifon dengan dia, sampaikan bil phone rumah aku melambung. Mana taknya, call orang dekat johor, memang la bil melambung. Penghujung 2006 , aku ada post card and gambar dekat dia, card tu handmade by me okay, cantek je aku buat, lawo gituuu. HAHA (sorry, puji diri sendiri) haha. Then start awal 2007, aku dah tak contact dia sangat sebab januari 2007 sampailah april 2007 aku ada konflik dengan family aku di mana aku tak duduk dengan mak ayah aku sendiri, tapi aku duduk dengan makcik pakcik aku. Memang masa tu hidup aku kena kongkong gila gila. On that time, aku kena tempuh banyak dugaan yang datang. Aku mengaku yang aku ni memang bermasalah dekat sekolah, banayk sangat sangat aku bagi masalah dekat family aku (im sorry for my mistake mak ayah along baby, forgive me please) . dalam pertengahan bulan 2007 kot, aku ada contact dengan dia balik, dia happy, aku pun happy, terus terang masa tu, terjatuh cinta dengan dia, dunno why. But tak declare apa apa pun sebab, aku fikir aku nak SPM masa tu, aku nak tumpukan perhatian aku dekat SPM. Malas nak bercinta, and salah satu sebab, dia jauh sangat, yerla, kita masa tu mentah lagi, nak bercinta jarak jauh ni memang tak la kan . after that, before SPM tu aku dah memang kurang contact dia, tapi bila online je, mesti jenguk page dia, perkara WAJIB aku buat. Heee. After habis je SPM, aku sambung study dekat UITM Puncak perdana, Shah Alam. Rasanya masa ni memang dah tak contact kot, sampai la i get married. Then terus tak contact, ada contact kawan dia, tu pun jarang, tapi apa yang aku tahu, dia ikut perkembangan hidup aku thru facebook. Tak contact ni, tapi dia memang ada dalam list facebook aku. So start 2008 until 2010 tu memang tak ada contact langsung ! boleh dikatakan masing masing dah bawak haluan hidup masing – masing. Aku pun dah kahwin. Theres no hopes  anymore. tapi masuk 2010, rasanya akhir- akhir 2010 la kot, ada la chatting dengan dia, dia ada tegur aku, aku pun ada tegur dia, tapi biasa – biasa sebab aku tahu, dia respect aku as somebody wife. Aku pun fikir berkawan dengan dia je la yang mampu, aku pun ikut perkembangan life dia jugak thru facebook. Then masuk tahun 2011, aku tak ingat la bulan berapa ye, tapi aku singgah page dia, aku tengok dia dah ada girlfriend. Aku bukak gambar dia satu satu, tiba- tiba ada perasaaan geram, cemburu semua ada, tapi kenapa? Aku tersedar, Ya Allah, kenapa aku nk cemburu sedangkan aku ni lagi la dah berkahwin, ok, just let it go. Tapi from that day jugak, ada je dia im aku, sembang sembang biasa la as a friend. . sampailah satu tarikh keramat aku on July 2011, apa yang berlaku ada hikmah. Aku divorce. Apa yang aku boleh cakap, aku dah memang tak ada jodoh dengan Ex husband aku and aku dah tak ada persefahaman lagi . after divorce tu, ntah la , aku makin rapat dengan dia. Aku faham keadaan dia and dia faham keadaan aku. And kebetulan tu jugak , dia memang dah lama break dengan GF dia, kalau dia ada GF lagi, memang aku tak nak kawan pun dengan dia. Sebab aku tak suka nak ganggu hubungan orang. And we’re getting close and closer.  And aku dengan dia da selalu jumpa sampaikan dah in relationship. Apa orang nak cakap, cakap la, aku peduli apa. Ada yang cakap aku terlalu awal, for me, bukan terlalu awal nak kahwin . tapi ok la awal untuk mengenali diri lebih dalam lagi. Bila 1st aku jumpa dia, dia bawak balik card yg aku bagi dekat dia masa end of 2006. Okay, aku mengaku, aku terharu sangat sangat sebab dia still simpan lagi apa yang aku bagi, kalau nak ikutkan, dia dah boleh buang dah, tapi kenapa dia simpan ? hanya dia tahu kenapa dia masih simpan . card tu aku bagi dia masa 2006, and dia datang jumpa aku tahun 2011 ni, still ada lagi, waaah ! sedikit sebanyak aku kongsikan . maaf sangat2 dekat semua orang sebab hanya aku dengan dia sahaja tahu tarikh2 penting kami. Sebab tak semua kisah aku dengan dia aku boleh kongsikan dalam ni. SORRY AGAIN TO ALL.  Aku tahu, dia tak hensem, tapi pada mata aku dia comel. Sedap mata memandang. Kisah apa aku dengan paras rupa ? aku pandang hati dia yang penuh dengan keikhlasan, kejujuran dan kasih sayang, apa guna kalau MUKA HENSEM tapi HATI BUSUK! Kejujuran , keikhlasan dan kasih sayang tak ada ? kan ? PERGI MATI . janji aku sayang dia gila.
P/s for my Love :  sorry sayang, kawan kawan b yang macam ^%$#%^$*& tu memang mulut macam
                                   Haram, buat tak reti je, janji kita happy kan ? Love you so much ! 

No comments:

Post a Comment