Tuesday, April 19, 2011

Dugaan + Ujian + mak mertua

Ya Allah, aku harap, apa yang berlaku semalam dekat diri aku semalam ada la hikmahnya, tiba tiba semua jadi serentak, mahu tak gilanya aku, apa yang dah berlaku semalam, memang aku sedih sangat, apa masalah aku yang ni, biar aku sorang je la yang tahu kan, malas la nak cerita panjang-panjang, kawan yang paling aku nak berterima kasih sangat - sangat dekat sini adalah Qimmy(thanks qimmy,kau je la yg bila mintak tolong, on the spot terus muncul kan kan kan) , sebab tu aku dengan opy sayang kau :D HAHA im serius okayy. :) kepada kakak yang aku sayang, kak zaty pun sama jugak macam qimmy, selalu ada bila kiteorang susah senang :) kawan - kawan yang lain tu, bila call mintak tolong la kan, macam- macam alasan bagi, tak pe la, nak buat macam mana, aku bukan la orang banyak duit pun kan nak lepak sana sini dengan korg, and aku memang tak pernah nak mengharapkan apa- apa dari korang, but i need moral support la kot kan ( dari segi mental je) . wow , dekat sini aku pun nak cerita sikit la, semalam balik kerja lepak - lepak dengan mak mertua, waah, ni pun aku nak cerita kan ? eh, mesti la nk cerita sebab aku bangga dapat mak mertua macam mak suami aku ni, terbaiikkk , memang la kadang kadang tu aku angin gak la satu badan dgn dia kan, tp mama lain sangat la, walaupun hidup dia susah, tp, hidup dia sangat la ceria, sebab tu hati aku tenang bila ada dekat rumah mak mertua aku. semalam aku siap baring dalam bilik ngn mak mertua aku, borak borak ngn mama lepas tu berangan sama - sama, hahaha, bole macam tu kan ? korang bole ke ngn mak mertua korg macam tu ? hehehe. memang la orang cakap, biasa la adat orang melayu la, tak de ya menantu nak baik dgn mertua, nak tak nak mak mertua kita ni ada cakap belakang pasal kita kan, tapi tak pe la, aku tak kisah, janji mak mertua aku rockk and dia faham keadaan aku dengan suami aku, cuma kadang kadang tu dia saja buat buat tak faha, and aku faham kenapa mama buat macam tu, haiii la, bila teringat pasal malam tadi, borak borak atas katil sambil baring dengan mak mertua aku semalam, dari aku mengantuk terus tak mengantuk sebab dah berangan bukan main dengan mama semalam . hee, and apa yang berlaku semalam pun, mama cakap dah benda nak jadi, nak buek macam mano kan, last apa yang mama cakap, mungkin ada hikmah dengan apa yang dah berlaku semalam, lastly, Ya Allah Ya Tuhanku, Kau Ampunilah segala dosa Suamiku, ibu bapaku, ibu bapa mertuaku dan seluruh ahli keluargaku, murahkan lah rezeki mereka, AMIN :) Ya Allah Ya Tuhanku, Kau ampunilah segala dosa-dosaku dan Kau tabahkn lah hati hambaMu ini dalam mengharungi segala dugaan dan ujian yang akan Kau berikan kepadaku, Amin .

No comments:

Post a Comment