Saturday, April 16, 2011

perasaan aku sekarang. luahan hatiku

hari hari aku akan memerhatikan semua orang di sekelilingku, sorang demi sorang akan aku lihat wajah mereka, dalam hatiku terdetik berkata "macam manalah kehidupan mereka ini", sebab aku lihat seperti tiada apa masalah yang akan mereka hadapi. maklumlah, dah berkerja , gaji masing masing mungkin tinggi kan, and tak payah nak harapkan sesiapa.. seronok aku tgk, berbanding aku ni, tak tahu nak cakap macam mana lagi la.. teramat susah sangat-sangat ! macam mana ek nak cakap, ni luahan hati aku, biasa la, blogger aku ni lah tempat aku mengadu and nak tulis macam macam tentang kehidupan aku, tapi, bukan sebagai tempat nak mintak simpati ! bukan aku tak tahu kadang - kadang mesti ada org cakap yg aku ni just nk mintak simpati, wow! maaf sgt2 ! tu bukan style aku, FAHAM ? just hobi aku suka tulis karangan and buat cerita apa - apa yang aku nak buat.. kenapa susah sangat semua orang nak faham keadaan kewangan aku ?? kenapa ? 1st aku nk cakap mengenai DUIT ! 

 
money in Malaysia
  hai la. aku dah tak tahu macam mana la nk fikir lagi kan, aku nak dapat RM50 ni susah sangat apa lagi kalau nak dapatkan RM10. semua nk pressure aku, baik parents aku sendiri and parents in law aku, samaa je la dua dua, tapi macam mana pun diorg ni family aku jugak kan, bukan nk burukkn diorg, tp ntah la, makin hari makin aku sakit hati la dengan diorang semua ni, aku sedar la yang aku ni hidup menumpang je dengan diorng, tpi kenapa diorang  ni tak bole nak faham keadaan aku sekejap je ? aku mintak sekejap je,semua tak faham la . contohnya mak bapak aku la, membebel kat aku bukan main gila lagi ! kalau takde duit jgn nk pinjam kawan la, jgn pinjam along la, macam macam, tapi bila aku  mintak pinjam duit kat diorg, mmg dorg memekak, macam mana tu ? bagi memang la bagi, tp ntah la, aku tak faham la, macam mak mertua aku pulak pagi tadi membebel jugak, "macam mana awak semua ni kerja takde duit ?!!" pergghhh!! panas la weyh aku dgr!! aku ni kalau banyak duit la, aku la orang pertama yang nak tolong semua org !! aku tak pernah berkira la ngn sesiapa, cuma di sebabkn aku ni tak de duit je ! tu je masalah aku ! then masa ni la yang aku boleh tengok siapa kawan and siapa bukan kawan, biasa la, sesetgh org kalau org tu ada duit nak la kawan, kalau tak de duit jangan harap la nak kawan, nak ajak keluar pun memang tak la, bagi diorg just menyusahkan bawak orang yang tak duit nih! sumpah dalam poket aku ngn laki aku memang dah takde duit langsung la!kenapa semua orang tak percaya kan? hakikat nya mmg ya !! dah tak tahu macam mana nk buat lagi . mati lagi bagus dari hidup la, sampai kan semalam pampers anak aku habis, aku dah tak tahu nk cari duit celah mana lagi, yang laki aku bole buat tak reti, takpe mak dia ada, pandai cakap nk  cari duit, tp bila takde duit tak reti nk cari! sabar je la aku, aku cukup pantang orang cakap lebih tp tak mendatangkn hasil !! please la, haih! memang la aku sayang suami aku, tp kadang kadang tu sakitnya hati aku ni bila semua dia nak amek ringan je ! semua org caakap tak serupa bikin la ! i want a happy family! happy family yang tidak ada satu pun masalah ! i hope that my family will be like that one day ! AMIN ! i will always pray to God! YA Allah, murahkan rezeki seluruh ahli keluargaku. AMIN !                                                   
















































No comments:

Post a Comment