Tuesday, May 31, 2011

Nea akit angan :(

Bulat :)


Ehehe. Eceh, belum apa apa dah gelak, tak de la, sebenarnya aku bosan la, tak ada apa apa nk buat kan, so aku decide nak cerita sikit pasal DANEEA J ANAK MANJA MUMMY AND DADDY sorang tu. Eee, makin hari makin geram dengan bulat tu, semalam kesian dekat dia nea. Dia punya tangan terseliuh, sikit sikit menangis dah anak aku tu “miee, akit, angan akit mie, mieee” haiii, sabor je la aku kan nak kena mengadap dia, kesian kat dia semalam, tangan kiri dia tu dia taknak angkat sangat. Dia pun tak habis habis cakap dengan aku “miee, etak ubat, akit” “mie uyut , nak uyut” haha. Kelakar pulak semalam tengok dia, masa balik nak mandi kn dia lagi la aku macam nak menjerit je, sebab aku Tanya dia “nea, balik kena mandi okay, nea kotor, busyuk, mami buat air panas k, nea mandi air panas tau” . sampai je rumah, aku dah masak air semua, aku letak la air panas dalam bath tub dia, lepas tu, aku jirus je, terus nea cakap “miee anassh, anassh,(sambil menangis),setahu aku, air tu mmg takde la panas gila, lepas tu aku Tanya dia, “habis, nea nak mandi air sejuk?”  nea cakap “nak andi air  cejukk”, okay, bila aku jirus air sejuk, melompat dia “miee, ejukk, nanak, nanak air cejuk”, nak anassh” YA ALLAH, sabar je aku, tp aku tergelak jugak masa tu. Haha. Lepas tu semalam, masa sebelum nak tidur, aku bacakan buku 399 fairytales story book. Sibuk la dia dok Tanya aku “mie ane moon? Ane star? Haa tu horse, “ macam – macam la dia semalam, lepas tu aku cakap la dekat dia, esok kite balik rumah tok mummy yee, lepas tu dia Tanya aku, “uma tok mummy?, ane tok daddy? “ aku jawab la “tok daddy dekat rumah tok mummy la” , dia Tanya lagi, “ane ayah long?” jawapan yg sama aku bg, dia Tanya lagi aku, “ane macue?” , jawapan yg sama aku bagi, tiba2 dia cakap dengan aku , pekat punya dia sebut “ ayah along, kak imah, yah long ukak kak imah “ wakakakakakaka. (AYAH LONG YANG BUKAK DEKAT NEA HANTU KAK LIMAH, itu yang dia maksudkan) wahahahaha. LASTLY, aku cerita dengan dia, wan tikah ada dekat rumah tok mummy, menyesal pulak bgtahu, sebab lepas je aku cakap wan tikah ada rumah tok mamy, dia Tanya aku “ane wan tikah? Wan tikah ane? “ aku rasa nak dekat 50++ kali dia Tanya aku pasal wan tikah, aduh, sumpah letih nak menjawab. Grrr. Tapi takpe, kerenah anak tgh sakit J lagi satu la, semalam tengok cerita Juvana dengan nea sekali, haha, daneea bole tiba2 gelak tgk cerita tu, HAHA. Apa yang dia gelakkn aku tak tahu le. Kat bawah ada video cartoon yang daneea suka J


haha, daneea kalau dengar je lagu ni, bontot dia mesti goyang :)
lagi satu nea suka cartoon kereta api ni :)


nea kalau dengar je ni, dia mesti jerit  KINGTON KINGTON! HAHA


3 comments:

  1. Alaaa, comel la dia. Pandai da dia skrg. Yg xbley blah, mase nk mandi haha! Anyway, tuh jelah harta yg kita ada izs :)

    ReplyDelete
  2. HAHAHA. kann??time nk mandi tu yang aku tak tahan tu sebenarnya . hehe. :) mmg ni je harta paling berharga aku. :)

    ReplyDelete
  3. bilalah aku dpt jumpa anak aku ni.haihhaihhh

    ReplyDelete