Tuesday, July 5, 2011

Last message from ME to EX HUSBAND.

Dekat sini aku nak bagi tahu kau, tolong Give and take dengan aku, pasal anak tu yang penting, aku doakan kebahagiaan kau akan datang. Tolong hormat aku dengan family aku and kawan – kawan aku, tapi aku masih belum boleh nak maafkan “paklang” kau yang tunjukkan kebodohan dia masa dekat rumah aku. Dia siapa dalam hal ni ? tak ada siapa kan ? so kau jgn nak banyak bunyi, sesuka hati dia nak maki bapak aku, kan dah kena maki dengan aku balik ! aku cukup pantang kalau orang maki bapak aku, termasuk bapak kau, bangga ah dapat tunding jari tu ? da bagus sangat ke ? balik tu mesti mak kau canang cite kat orang keliling pasal ni kan ? Nampak sangat tak berpelajaran tinggi, cara cakap tu lain kali elok sikit. I have no respect at all of your  family, SORRY. Kalau nak settle hal kita je, yang paklang kau panggil orang tu buat apa? Weh, Nampak sangat la pengecut panggil backup!  SAMPAI MATI DIA BUKAN DARAH DAGING AKU ! . jadi apa apa kat family aku, aku sumpah kau satu family!  Ouh, one thing aku nak cakap, dulu kau selalu Tanya aku, kalau masa boleh berpatah balik, apa yang aku nak kan ? yes, aku dah ada jawapan tu lama, Cuma nak jaga hati kau punya pasal, aku diam kan je, jadi jawapan untuk tu sekarang KALAU MASA BOLEH PATAH BALIK, AKU TAK NAK KENAL LANGSUNG DENGAN KAU”  . Kau dah banyak hancurkan hidup aku . yes, kau kawen dgn aku, tapi ada kau bagi pemberian cincin ke apa? Tak ada kan ? so aku berhak nak berpisah dengan kau, aku tak Nampak masa depan aku dengan kau, aku dah penat , letih, dah tak larat. Dah terlampau banyak kau gunakan aku.  Kau kurang ajar dengan mak bapak aku , kau ingat aku diam je ? tak sopi, aku berdendam dengan kau. Bila ahad haritu tu aku kurang hajar ngan mak bapak kau, KAU PANAS KAN ?  macam tu la aku rasa bila kau kurang aja ngn mak bapak aku. Okay ? kau cakap aku mungkir janji . tapi sebenarnya KAU YANG MUNGKIR JANJI ! dan penceraian antara aku dengan kau adalah KEHENDAK AKU, BUKAN KEHENDAK MAK BAPAK AKU. Aku nak kau faham tu, DAN AKU TAK ADA NIAT NAK PISAHKAN KAU DENGAN DANEEA. Jadi, kau tolong fikir perasaan aku terhadap anak aku. JANGAN NAK PENTINGKAN DIRI SENDIRI. Sepatutnya hal anak antara aku dengan kau, tapi mak bapak kau masuk campur kan, takpe la. Kau paksa aku sign surat, kau ingt aku bodoh ke dengan permainan kau satu keluarga? Sorry sopi, family aku educated punya orang ok?  Walaupun aku dah sign surat yang dah di ubah isinya haritu, tapi kalau aku koyakkan pun bole J mahkamah berkuasa dekat sini. Kau kena ingat tu, tapi aku tak jahat sopi, aku tak akan buat macam tu sebab daneea tu ada bapak . aku takkan pisahkan daneea dari nenek atok pakcik dia semua, tapi ADA KAU FIKIR MACAM AKU FIKIR ??? tak kan ? YANG KAU FIKIR, KAU NAK PISAHKAN AKU DENGAN DANEEA. WTF ! WEYH! AKU BAWAK DANEEA 9 BULAN DALAM PERUT LA DERR. Apa hak kau ???  guna otak fikir ! kalau aku failkan HAK PENJAGAAN ANAK dekat mahkamah, dah tentu aku menang sopi, kau kena fikir tu. Sorry la, aku still tak boleh nak maafkan cara korang datang rumah aku, apa – apa pun aku doakan kebahagiaan kau dan family kau, TP BUKAN PAKLANG KAU !  dia pergi mati ! org yang dah maki bapak aku, SAMPAI MATI AKU TAK MAAF KAN KAU LA ORG TUA BODOH !


FOR YOU : PERGI CARI KERJA YANG ELOK SIKIT, BERHENTI KERJA KELAB MALAM JADI BONZER TU,
                     APA YANG KAU DAPAT KAT SANA ? DADAH? ARAK ? MACAM NI KE NAK JAGA ANAK
                     SEPENUHNYA? FIKIR SOPI.  KAU ADA TUJUKAN LAGU KHAS UNTUK AKU KAN, NI DEKAT
                     BAWAH NI LAGU KHAS UNTUK KAU.


Kebahagiaan dalam perpisahan 



Life goes on - Leann Rimes 



katherine Mcphee - so over it



Jojo - Leave (get out)


enough for today. thanks for everything you had done to me. forgive and forget. 

2 comments:

  1. izs...banyak2 bersabar yew. apa yg jd kat izs ni dugaan yg sgt2 la berat. i pray for ur and nea's happiness. tabahkan hati ye dik. mcm nak nanges akak baca. akak tatau la klu benda canie kena kt akak, akak leh hadapi ke x. papew pown, keep strong and byk2 bersabar. :))

    ReplyDelete
  2. thanks akak, nak tak nak kak,izs kena hadap semua ni, cuma muda2 dah kena hadap macam2 dugaan dari NYA, tp tak pe kak, izs redha apa yang jadi ni kak, lagi pun ni kehendak izs kan kak, dah tak sanggup nak menanggung semua .

    ReplyDelete