Tuesday, July 26, 2011

SAHABAT.. PERSAHABATAN..KAWAN..DEAD.



ASSALAMMUALAIKUM. Dah lama jugak rasanya tak update blog, jadi harini aku nak update blog, tiba- tiba aku nak berkarangan tentang tajuk yang telah aku perkatakan di atas itu. Mak pernah pesan dekat aku, rasanya semua orang tahu pepatah yang bakal aku katakan ini, bak kata MAK aku lah, KAWAN UNTUK BUAT KITA KETAWA MEMANG SENTIASA ADA, kelilinglah, tak payah nak panggil, datang sendiri berduyun duyun, sama bila kita tengah ada duit, tak payah la nak calling calling, mmber ajak lepak selalu je, contohnya “izzy! Clubbing jom! Tong tong la! , karok jom, lepak minum jom! Shisha jom! “ haaaa, macam tu lah, akan tetapi BILA MASA KITA SUSAH AND MENANGIS , SEMUA HILANG DERR. Hahaha, standard lah kan ?? tapi bagi aku, bila time aku menangis, kawan aku sentiasa ada, terutama sekali my beloved friend merangkap SISTER aku, FARAH NADIAH, you always be at my back lah, dari kecik lagi, I LOVE YOU AND UR FAMILY LIKE HELL! Bila time susah, biasalah, ajak melepak, macam macam alasan bagi, fuhh. Hee, statement yang aku bagi ni, adalah GENERAL dan TAK DITUJUKAN KEPADA SESIAPA, DI ULANGI TIDAK DITUJUKAN KEPADA SIAPA SIAPA, HARAP MAKLUM, kalau sesiapa nak terasa kea pa ke, tu korang punya pasal lah okay ? jangan nak tiba2 message aku cakap macam macam, memang TIDAK DI LAYAN. Terima kasih. Lagi satu, ni blog aku, eh, SUKA HATI LA NAK TULIS APA PUN.
APA ERTI SAHABAT?????
Pada aku sahabat adalah seseorang yg boleh susah senang bersama-sama kite.. kalau nak tahu dia sahabat sejati atau tidak... pada aku... sahabat nie dia sanggup bersusah payah utk kite especially bile kite berada di dalam keadaan susah & berduka... dia yg sanggup menangis bersama-sama kite... tidak ade perasaan iri hati diantara satu sama yg lain... sahabat juga sanggup mengharungi apa jua cabaran dan dugaan... ibarat mencubit peha kiri peha kanan jua terasa... itu lah yg aku boleh katakan dan rasakan sahabat sejati dan sehidup semati...
Malangg seribu kali malanggg.. bile ade manusia yg tak reti nak value & appreciate erti dan jugak nilai sesebuah persahabatan!  ade manusia yg sangatt durjana sampai sangggup menggunakan sahabat demi kepentingan mereka sendiri!  biler susah... pandai di carik... sahabat dia jugak lah di cariknyer.. sanggupp... time tu dan2 dia ingat pada sahabat nyaa.. tapi biler dia dah senang... biler dia dah dpt apa yg dia mahukan... teruss.. dengan sekelip mata dia boleh lupaa akan segala pertolongan ikhlas yg penah sahabat dia berikan!  lagi sadisss... biler ade jugak sesetengah manusia yg boleh dan sanggup hingga sampai tahap memfitnah sahabat sendiri!  tanpa usul periksa dan jugak tanpa sebarang bahan bukti... mereka tanpa rasa sedar diri memfitnah sahabat yg telah banyakk membantu mereka selama ini...   

Isshh.. macam2 kerenah manusia nie kan... itu belum lagi yg sahabat makan sahabat... ok.. kenapa aku tak guna perkataan KAWAN disini.. sbb pada aku kawan itu adelah terlalu general... kawan nie adelah golongan kenalan kite yg kite berkawan.. tetapi kite tak se-close like we will share lots of our story with them... especially our private life... and also our problems... however... kalau kite dah close with seorang kawan.. kite dah mula percaya pada mereka.. kite akan mula bercerita banyak perkara tanpa ade sebarang sempadan.. we will share everything.. our sadness & happiness with no border line in it!  begitu lah bile dah ade kepercayaan... disitulah bermulanyer episod sebuah persahabatan... dari kawan bertukar menjadi sahabat setia yg sanggup susah senang bersama...

Just remember.. your true friends will never betray you... sahabat sejati takkan penah menikam kamu dari belakang... dia takkan mengumpat akan hal kamu... dia tidak akan membiarkan kamu dalam kesedihan... kamu boleh rasa ade sifat dan nilai kejujuran dlm pertalian persahabatan kamu.... sahabat sejati juga akan ingat dan mengenang segala pertolongan yg penah kamu berikan pada diaa..  dan juga sahabat sejati akan sentiasa memberi kritikan yg membina dan menegur segala kelemahan kite.. okay, nak cerita sikitlah kat sini, aku memang tak tahu la siapa punya mulut kan, bak kata ramai oranglah, MULUT ORANG KITA TAK BOLEH NAK TUTUP. Yes dear, my friends name ***** ******* binti ********* . u said you love me, BFF forever kan, u promise me will keep ur mouth shut. And i believe you. We had been friend for more than 3 years. What i can say here, YOU BETRAY ME !! and i wanna ask you WHY WHY WHY AND WHYYY ??? i didn’t do anything wrong ! i help u too much ! time u susah, siapa tolong?? Bukan nak mengungkit, tapi you ada mood, its okay, i ikut mood you , just follow ur mood, jaga hati you, apa lagi yang you nak ? papp, tiba2 block i from your facebook . i tot just a problem, then, i call you, i Tanya, wah, you punya acting lah, macam nothing happen kan, its okay, i still believe you that u said i punya yang problem, BUT!! Bila i bukak daneea punya facebook, i tak boleh find you and your husband. But then i bukak from someone punya profile, I CAN FIND YOUUUU J susah sangat ke nak terus terang ?? kenapa? Dah kena gertak dengan my EX husband ye ? takut dah dengan i ? how could you do that to me. I trusted you . what you expect me to do to you ? nak serang you ? come on lah, use your brain lah dear, you dah besar panjang. Takkan i nak serang you dekat rumah just because of the small matter. Think la!  Untuk apa block i ? takut ? i bukan budak budak lahh. Well then, its okay, for me is a small matter. BUT i mintak satu je from you, PLEASE PLEASE PLEASE PLEASE DONT YOU EVER SEARCH FOR ME AGAIN! EVER ! .
 OHH, AND i tak rugi apa apa pun :) just sedikit kecewa dengan you. sorry to say this. 

Yea memang betol.. no body is perfect! And aku tak cakap aku ni perfect! ade masa pasti kite akan ade juga perselisihan faham... tapi disitulah kite perlu pupuk sifat faham memahami... kalau ade any arguements.. just argue on it.. then later just forgive and forget... BUT with 1 condition... DO NOT repeating the same mistake again and again.... try to give and take... understand each other more... then insyallah... you'll happy forever and ever! ;)

HARGAILAH SEBUAH PERSAHABATAN KERANA DI SEBALIKNYA TERSIMPUL
SEGALA-GALANYA.


"All our experience with history should teach us, when we look back, how badly human wisdom is betrayed when it relies on itself"



No comments:

Post a Comment